Vi letar alltid efter nya talanger

Mspecs startades den 5 februari 2013 av Mäklarsamfundet System i Sverige AB som är ett helägt dotterbolag inom koncernen Mäklarsamfundet, för att förverkliga affärsidén att skapa, förvalta och vidareutveckla ett mäklarsystem för hela Sveriges fastighetsmäklarkår, av mäklare – för mäklare.

Mspecs är ett professionellt och modernt mäklarsystem som är tryggt och kostnadseffektivt för varje användare. Ett verktyg och stöd i fastighetsmäklarens vardag och verksamhet som bidrar till att uppfylla Mäklarsamfundets målsättning att skapa fler och bättre affärer och höja anseendet för landets fastighetsmäklare.

Vi som jobbar på Mspecs brinner för att utveckla ett mäklarsystem som ska vara enkelt att använda och som hjälper mäklaren i sina affärer oavsett om det handlar om hanteringen av kunder eller utskrift av dokument. Det ska vara enkelt att vara mäklare, eller kanske snarare, det ska vara enkelt att jobba i ett mäklarsystem. Därför utvecklar vi Mspecs i nära kontakt med våra användare för att hela tiden försäkra oss om att vi utvecklar funktioner som fastighetsmäklare och assistenter behöver och hjälper dem i deras dagliga arbete.

Just nu söker vi:

Teknisk support »
Kundansvarig »

Teknisk support

För dig som trivs i en kundnära roll med varierande arbetsuppgifter där ena dagen sällan är den andra lik, läs mer! Utöver att ge högklassig service över telefon och mail mot mäklarbranschen kommer du att hålla i utbildningar och arbeta med förbättringsarbete av supportmaterial, utbildningsmaterial och manualer. Mspecs är ett tillväxtbolag inom IT och mäklarbranschen, där du får vara med att påverka, ändra och förbättra vilket gör din roll viktig för företagets fortsatta resa.

Om tjänsten
Mspecs supporterar Sveriges fastighetsmäklare som använder Mspecs digitala mäklarsystem. Ett verktyg och stöd i fastighetsmäklarens vardag och verksamhet som bidrar till att uppfylla Mäklarsamfundets målsättning att skapa fler och bättre affärer och höja anseendet för landets fastighetsmäklare.

Som supportmedarbetare tillhör du ett mindre team där du i tätt samarbete med teamet är den första personen Mspecs kunder möter och ditt mål är att erbjuda en service och bemötande av högsta klass. Som supportmedarbetare kommer du via telefonsamtal och mail ha tät kontakt med landets fastighetsmäklare, assistenter och övriga användare av systemet för att hjälpa dem vidare. Du ansvarar för att alla frågor och ärenden följs upp, kanske har du svaret själv eller så slussar du ärendet vidare till den person inom Mspecs som har det. I tjänsten ingår, utöver den dagliga kontakten med användare, kommunikation med utvecklare inför vidareutveckling av systemet samt framtagning och uppdatering av manualer för att minska supportbehovet. Du kommer även hålla i utbildningar och demos för nya samt befintliga användare.

Under de första veckorna går du igenom en introduktion som består av utbildning i mäklarsystemet. Du ges en förståelse i användarnas frågor, synpunkter och får riktlinjer kring hur du hjälper dem på rätt sätt. Du kommer även få bred tillgång till manualer och under tiden ha ett tätt samarbete tillsammans med dina kollegor i supportteamet.

Du kommer att arbeta i ett sammansvetsat team där kommunikation kollegor emellan är lika viktig som kommunikationen med användare. Vi sätter därför stor vikt vid dig som person och hur vi tror du kommer fungera i teamet.

Arbetsuppgifter
  • Ta emot varierande ärenden via telefon och mail där du hanterar dessa effektivt med kvalité
  • Framtagning och underhållning av dokumentation till vår supportsida samt interna kunskapsbas
  • Tätt samarbete med utvecklarna och produktägare för vidareutveckling av systemet
  • Utbilda våra nya samt befintliga användare i systemet samt hålla i demos

Vi söker dig som
  • Har god datorvana och god vana av affärssystem
  • Har goda kunskaper inom Office-paketet
  • Har tidigare erfarenhet av kundservice eller support genom telefon och mail
  • Talar och skriver obehindrat i svenska, samt behärskar engelska då en del arbetsuppgifter kräver detta
  • Har studerat en eftergymnasial relevant utbildning inom t.ex. försäljning eller IT
  • Tycker om att arbeta i team

Det är starkt meriterande om du:
  • Har erfarenhet av bostadsbranschen, du kanske har sålt och köpt bostad och har koll på hur processen går till? Eller har du tidigare arbetet som t.ex. mäklarassistent, mäklare alternativt har ett stort intresse och kunskap av bostadsbranschen.

Som person är du:
  • Kommunikativ
  • Serviceinriktad
  • Initiativtagande

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, 9-17 måndag-fredag. Tjänsten inleds med 6 månaders provanställning.
  • Placering: Solna, Stockholm

Skicka en ansökan och personligt brev till info@mspecs.se märkt med "Ansökan Teknisk support".

Kundansvarig


Mspecs mäklarsystem
Mspecs är ett mäklarsystem som utvecklats med ambitionen att underlätta vardagen för dagens mäklare. Ett modernt och användarvänligt system som ger mäklaren möjlighet att ägna sig åt det viktiga, sina kunder. Ett driftsäkert och pålitligt system där upplägget bygger på att steg för steg följa hela mäklarprocessen, från intag till uppföljning. Systemet hanterar alla objektstyper, småhus, lantbruk och kommersiella. Mspecs levereras som en SaaS tjänst och vi är ett mindre tillväxtföretag inom IT/ fastighetsmäklarbranschen och det viktiga för oss är våra kunder och Mspecs teamet. Vi är en del av Mäklarsamfundet.

Vi söker dig som kommer ta hand om våra befintliga kunder, stora som små. Det kan vara den stora kedjekunden eller det enskilda mäklarföretaget, alla är viktiga.
Hos oss kommer du arbeta proaktivt med att bearbeta mäklarmarknaden via telefon och besök.

Du kommer vara en del av att utveckla Mspecs genom att vara lyhörd i mötet med nya och befintliga kunder. I vissa kundmöten kommer du att träffa IT-ansvariga, då behöver du kunna ta en del lättare tekniska frågor.
Vidare kommer du hålla kontakt med våra leverantörer, detta innebär att presentera våra leverantörers produkter till våra kunder, dvs mäklarföretagen, och du kommer träffa potentiella leverantörer till Mspecs.

Vi arbetar business to business, vilket innebär att du behöver ha erfarenhet av att arbeta med kunder som har långa beslutsprocesser och det är du som projektleder kunden från första kontakten till att kunden använder Mspecs mäklarsystem.

En viktig samarbetspartner till oss är Quedro, tillsammans med Quedro CRM levererar vi ett komplett CRM/Mäklarsystem. Många av våra kundmöten är gemensamma med Quedro.

Du kommer utbilda och genomföra demos för kunder, oftast via webben.
Din onboarding i Mspecs börjar i vår support där du kommer att lära dig Mspecs mäklarsystem och möta alla våra kunder.

Egenskaper
Som person är du social och har lätt för att knyta kontakter. Du har ett stort engagemang och ett intresse för att utveckla affären med våra befintliga kunder. Vidare är du självgående, affärsmässig och lyhörd för kundernas behov samt inger förtroende hos kunderna med din systemkunskap.

Erfarenheter
  • Du känner dig bekväm med att använda och förklara digitala tjänster och självständigt föra dialog med kunden.
  • Du behöver inneha flerårig erfarenhet från tjänsteförsäljning eller systemförsäljning.
  • Eftersom vi arbetar inom IT/Tech-branschen, har du ett intresse/kunskap i detta.
  • Du är van att arbeta på uppsatta mål och följas upp därefter.
  • Erfarenhet av att delta på olika event och där presentera din tjänst.
  • Goda kunskaper inom bostadsmarknaden.
  • Goda kunskaper inom Officepaketet.
  • Flytande svenska i tal såväl som skrift.


Arbetet kan i dagsläget genomföras digitalt hemifrån, inom kort kommer flera av mötena att övergå till fysiska möten oftast i Stockholm hos kund eller på vårt kontor i Solna. Många av våra kunder befinner sig i Stockholmsområdet.

Vill du vara med och utvecklas med oss?
Skicka en ansökan och personligt brev till marie@mspecs.se märkt med "Kundansvarig".

Har du frågor kontakta:
VD
Marie Martinsson
Mail: marie@mspecs.se
Mobil: 072-155 58 19



Om oss

Mäklarsamfundet System i Sverige AB är ett helägt dotterbolag inom koncernen Mäklarsamfundet, för att förverkliga affärsidén att skapa, förvalta och vidareutveckla ett mäklarsystem för hela Sveriges fastighetsmäklarkår.

Läs mer om oss

Funktioner

  • Användarvänligt – lätt att navigera bland uppdrag och objekt
  • Driftsäkert – fungerar dygnet runt, året runt (99,9 % driftsäkerhet)
  • Komplett – hanterar alla objektstyper
  • Kostnad – enkel och tydlig prissättning
  • Påverkan – du kan som kund vara med och påverka hur Mspecs utvecklas
  • Juridik – tillsammans med MSF är vi med i framkant med de senaste juridiska dokumentparagraferna

Läs mer om Mspecs funktioner

Utbildningar

Vi håller kontinuerligt utbildningar för alla våra kunder. Kostnadsfritt!

Anmäl dig till vår kom igång-utbildning, där du lär dig grunderna i Mspecs och vilka möjligheter som finns i systemet.

Läs mer om våra utbildningar

Meny