Därför ska du byta till Mspecs

Eftersom jobbet som fastighetsmäklare allt som oftast innebär arbetsdagar i högt tempo, med många bollar i luften, är marginalen för fel liten och behovet stort av ett mäklarsystem som underlättar vardagen. Det är där Mspecs kommer in i bilden.

Mspecs är uppbyggt enligt mäklarens process. Ska du gå på intag? Tryck på knappen "Intag" så kan du både göra ett fastighetsutdrag, en preliminär kapitalvinstberäkning och skriva ut förmedlingsuppdraget på samma sida.
Tryck på knappen "Tillträde" och du får upp både likvidavräkningen och uppgifter om eventuella lån. Mspecs är byggt för att snabba upp fastighetsmäklarens och assistenters vardag i varje steg, varje dag.

Vi hjälper dig genom processen att byta system

Att byta system kräver planering i god tid. Det tar oftast längre tid än vad man tror. Vi har en god kunskap om hela processen och hjälper dig att komma igång på ett så smidigt sätt som möjligt.

Mspecs Mäklarsystem
Inga startavgifter. Inga extra avgifter. 350 kr/användare och 250 kr/kontor (gäller från 1 mars 2025).
Från 600 kr/mån
API för hemsidan
API för att presentera objekt, kontaktpersoner och företagsuppgifter mm.
GRATIS

Att tänka på innan ett byte

Tidsplan

Vi rekommenderar att ni börjar med att göra en preliminär tidsplan. Vi kan tillsammans hjälpa er att ta fram en tidsplan som är rimlig för dig och ditt bolag, för en så smidig övergång som möjligt, så alla bitar är på plats när ni vill arbeta skarpt i systemet.

Migrering

Vi erbjuder inte migrering av data från tidigare system i nuläget. Vi rekommenderar er att påbörja alla nya uppdrag i Mspecs och avsluta pågående uppdrag i ert nuvarande system.

För fortsatt tillgång/export av tidigare arkiverade uppdrag, kontakta ert nuvarande mäklarsystem och se vad dom har att erbjuda. Vanligt arkiv i pappersform eller digitalt.

Hemsida

Leverantörer

Det finns många leverantörer som redan är kopplade till Mspecs. Kontakta vår support för mer information om vad ni kan behöva tänka på inför ett byte av mäklarsystem. Eventuellt måste er leverantör integrera med Mspecs om de inte sedan tidigare är det.

Så här går det till:

  • Beställ
  • 1 Klicka på beställ och ange e-postadress till huvudadministratören eller en gemensam e-post som ni vill ska vara er administratörs inloggning i formuläret. Vi kommer sedan att skicka ett verifieringsmail till den angivna e-postadressen för att säkerställa att den finns och fungerar.
  • 2 Öppna verifieringsmailet och klicka på länken.
    Fyll i formuläret och läs igenom avtalet, klicka sedan på Godkänn och Beställ. Är det något som du undrar över gällande avtalet, vänligen hör av dig till vår support. Är du leverantör anger du firmatecknare som ansvarig mäklare.
  • 3 Efter att beställningen är genomförd kommer vi att kontrollera att allt ser bra ut, godkänna dig och bolaget som licenstagare av Mspecs. Handläggningen tar 1–2 arbetsdagar.
  • 4 När licensen är skapad av oss kommer huvudadministratören att få en bekräftelse via e-post med information om hur man loggar in i Mspecs.
    När du har tillgång till systemet är det lite inställningar som är bra att börja med. Kontakta vår support om du behöver vägledning.


Kom ihåg att boka in dig på en av våra kom-igång-utbildningar. Läs mer här

På vår supportsida finns manualer som hjälper dig igång med Mspecs. Läs mer här

Om du väljer Mspecs men ångrar dig

Det är ingen bindningstid och en månads uppsägningstid.

Vid uppsägning av din licens kommer du alltså ha åtkomst till Mspecs i ytterligare 30 dagar (eller enl. ök.) från uppsägningsdatumet. Era uppgifter sparas i ytterligare 180 dagar på våra servrar och vid eventuell återaktivering tillkommer en avgift.

För mer information eller uppsägning, vänligen kontakta vår support via formuläret nedan.

Kontakta oss

    Om oss

    Mäklarsamfundet System i Sverige AB är ett helägt dotterbolag inom koncernen Mäklarsamfundet, för att förverkliga affärsidén att skapa, förvalta och vidareutveckla ett mäklarsystem för hela Sveriges fastighetsmäklarkår.

    Läs mer om oss

    Funktioner

    • Användarvänligt – lätt att navigera bland uppdrag och objekt
    • Driftsäkert – fungerar dygnet runt, året runt (99,9 % driftsäkerhet)
    • Komplett – hanterar alla objektstyper
    • Kostnad – enkel och tydlig prissättning
    • Påverkan – du kan som kund vara med och påverka hur Mspecs utvecklas
    • Juridik – tillsammans med MSF är vi med i framkant med de senaste juridiska dokumentparagraferna

    Läs mer om Mspecs funktioner

    Support & utbildning


    Kontakta oss

    Till vår support kan du höra av dig om du har frågor eller behöver hjälp att komma vidare i ditt arbete i systemet.


    Öppettider

    Vardagar 10:00-16:00
    Lunchstängt 12:00-13:00.

    010-221 61 00

    Meny